LOSOVAČKA JEDNA BÁSEŇ

Kdo chodí venčit psy, to to určitě zná. Stejně jako ten, kdo chodí běhat. Nebo kdo relaxuje ve sprše. Prostě při některých aktivitách přichází fakt dobré nápady. Až si říkám, že je škoda, že nepřišly dřív. A pak si hned pogratuluju, jak je dobře, že přišly aspoň teď! 🙂

To jsem takhle byla venčit našeho Saláma a přemýšlela jsem o tom, jak rozdělit děti další den do skupin. Jakou k tomu zvolit taktiku. A pak mi došlo, že stále mám zásobu špachtlí a že kdybych je vhodně označila, tak by se do skupin rozlosovaly děti samy. A pak mě napadlo, že příště třeba budu chtít jinak početné skupiny, tak na ta dřívka přidám ještě další rozlišovák. A pak jsem si uvědomila, že dřívko má čtyři konce k popsání. A pak… No, vzniklo z toho naše nové skupinové losovátko. Vhodné pro tvoření náhodných dvojic, trojic, čtveřic, pětic i šestic.

A jak funguje? Hrozně snadno právě. Děti si vyberou každý jednu špachtli. Pokud jsou třeba dvojice, určí je ta část, kde jsou napsané pohádkové postavy. A mezi sebou se najdou tak, aby k sobě pasovaly. Káťa a Škubánek. Pat a Mat. Shrek a Fiona.

Pro trojice máme vypsané měsíce, takže se pak děti k sobě hledají podle ročních období. Měsíce mám vypsané ve dvou barvách, tudíž musí být zvlášť všechna roční období zelenou i oranžovou barvou. A když bych potřebovala děti rozdělit do skupin po šesti, shromáždí se všechny měsíce daného ročního období bez ohledu na barvu.

Čtveřice jsou tvořeny příklady z násobilky. Čtyři děti totiž vždy mají stejný výsledek. Tedy jednu společnou skupinu.

Pětice pak určují jednotlivé světadíly a jejich země. To je pro nás ještě těžké, ale jen ať si poradí. 🙂

Určitě by šly skupiny rozlišit i jednoduchými obrázky v různých barvách. Tři zelená kolečka, tři modrá, tři oranžová…, čtyři čtverečky, pět kytiček… Já však mám raději, když musí děti ještě trošku dumat nad tím, co a koho vlastně mají hledat. Když jsem přemýšlela, co vlastně na dřívka napíšu, napadly mě ještě další možnosti. Dvojice by mohla být třeba antonyma, trojice zvířecí rodiny nebo různý způsob určení hodin (5:15, 17:15, čtvrt na šest), čtveřice různý zápis not ve čtyřčtvrťovém taktu…

Tak jo, děti, těšte se! Skupinovky teď budeme mít… ještě častěji než doposud. 🙂 A já se těším na zítřejší venčení. Doufám, že přijde další dobrý nápad! :))

Podle čeho dělíte děti do skupiny vy? Když to zrovna nechcete nechat na nich samotných. Máte nějaké své oblíbené způsoby? Podělte se s námi do komentářů. Nebo nám dejte vědět do uzavřené FB skupiny Malí hrdinové – aby učení bavilo. Ať se příště také můžu vytasit i s něčím jiným, než špachtlemi. 🙂

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *